Felhasználási feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a HB-Bútoripari Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) és a terméket megrendelő személy (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit tartalmazza.

A Megrendelő a termék megrendelése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A hbbutor.hu alatt üzemeltetett webshop (a továbbiakban: webshop) elérhető termékek megrendelésével a Megrendelő elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

Irányadó jogszabályok

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről,
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,
  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról,
  • 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól.

A Szolgáltató adatai

Név: HB-Bútoripari Kft.

Székhely: 4220 Hajdúböszörmény, Ipartelep utca 24.

Cégjegyzékszám: 09-09-011513

Adószám: 13476894-2-09

E-mail: studio@asztalosportal.hu

Telefon: +36 20 44 77 339

Általános rendelkezések

A hbbutor.hu alatt üzemeltetett weboldal és webshop elsősorban konyhabútorok, bútorok gyártásával foglalkozó oldal. A Megrendelőnek lehetősége van megrendelni a webshopban megjelenített termékeket.

A termék részleteiről és díjáról a Szolgáltató e-mail útján tájékoztatja a Megrendelőt. Az árak forintban értendők és az Általános Forgalmi Adó (ÁFA) összegét tartalmazzák.

A szállítási költség minden esetben külön kerül feltüntetésre.

A webshopban a termékekről megjelenített kép eltérhet a valóságtól. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a megjelenített kép és a termék tényleges kinézete miatti esetleges különbség miatt.

A megrendelés lépései

A Megrendelő a terméket hbbutor.hu név alatt üzemeltetett weboldal és webshopon kitöltött űrlapon vagy az studio@asztalosportal.hu e-mail címre küldött e-mail útján tudja megrendelni a választott bútor megjelölésével és fényképének elküldésével, valamint számlázási, szállítási és kapcsolattartási adatainak megadásával. A Szolgáltató egy munkanapon belül telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel a megrendelés egyeztetése és véglegesítése érdekében. Amennyiben a Szolgáltató 48 órán belül nem éri el a Megrendelőt a megadott elérhetőségen, úgy a megrendelés automatikusan törlésre kerül.

A megrendeléssel a Megrendelő elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatót, valamint tudomásul veszi, hogy a rendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik.

A megrendelést a Szolgáltató e-mail útján visszaigazolja. Írásos visszaigazolás hiányában a Felek között szerződés nem jön létre.

Amennyiben a Megrendelő a megrendelés visszaigazolása során hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül, de maximum 24 órán belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását.

Termékhiány vagy fuvarkör hiánya miatt a megrendelést a Szolgáltató jogosult visszamondani.

Fizetési feltételek

A megrendelt termék vételárát a Megrendelő az alábbiak szerint egyenlítheti ki:

a) raktári készleten lévő termék esetén a termék átvétele előtt egyösszegben banki átutalással,

b) egyedi megrendelésre készülő termék esetén 50% előleg megfizetését követően a fennmaradó összeget a termék átvételekor átutalással.

A Szolgáltató e-mail útján küldi el a díjbekérőt a Megrendelő részére. A vételár a Szolgáltató bankszámláján való jóváírás után minősül teljesítettnek. A Megrendelő átutaláskor a bizonylatszámot köteles közleményként megadni.

A Szolgáltató elektronikus úton küldi el a számlát a megadott e-mail címre, valamint papír alapon a termék átvételekor adja át a Megrendelő részére.

Szállítás

A szállítási határidő a megrendelés visszaigazolásától számított 2-6 hét. 

A megrendelt terméket a Megrendelő személyesen átveheti a Szolgáltató székhelyén vagy kérhet házhoz szállítást is. A Szolgáltató Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását. A megrendelt terméket kizárólag nagykorú (18. életévét betöltött) személy veheti át.

A kiszállítás napját a Szolgáltató telefonon jelzi a Megrendelő részére a szállítást megelőző 3-4 nappal. Az adott napon a kiszállítást végző munkatárs 30-60 perccel hamarabb telefonon jelzi várható érkezését a Megrendelőnek. Az időpont minden esetben tájékoztató jellegű, amit befolyásolhat az időjárás, útviszonyok, forgalom stb.

A Szolgáltatót a tévesen vagy pontatlanul megadott szállítási adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, vagy egyéb problémáért felelősség nem terheli.

A szállítási költség:

A házhoz szállítás minden esetben kapuig, illetve lépcsőházig történik.

A Szolgáltató vállalja a terméknek a lakásba történő szállítását is, az alábbi plusz költségek ellenében:

A termék átvétele

A megrendelt termék átvételekor a Megrendelő köteles a terméket tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.

A termékekkel kapcsolatos mennyiségi és/vagy minőségi kifogás esetén a Szolgáltató a kifogásolt terméket visszaszállíttatja.

Amennyiben a Megrendelő a terméket hibásnak tartja, úgy köteles a hibáról fényképfelvételeket készíteni, melyen a hiba jól látható. A fényképfelvételeket és a hiba leírását meg kell küldeni a Szolgáltató részére az studio@asztalosportal.hu címre. A Szolgáltató hétköznap 24 órán belül, hétvégén 48 órán belül válaszol a reklamációra e-mailben.

Amennyiben a megrendelt termék színben eltér vagy a Megrendelő más terméket talál a csomagban, úgy kérjük, hogy haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval telefonon és ne bontsa fel a terméket!

Elállási jog

A fogyasztónak minősülő Megrendelő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Ha a Megrendelő élni kíván az elállási jogával, ezt határidőben, írásban jelezni köteles a Szolgáltató részére.

A megrendelt terméket a Megrendelőnek haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül vissza kell juttatnia a Szolgáltató részére. A visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költségek a Megrendelőt terhelik. Az utánvéttel visszaküldött csomagokat a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.

A nem rendeltetésszerű használatból keletkező anyagi kár megtérítését joga van követelni a Szolgáltatónak a Megrendelőtól.

A Szolgáltató a visszaküldött csomag beérkezésétől számított legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni a vételárat a Megrendelő felé. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja.

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Nincs helye elállásnak, ha a Megrendelő a terméket használatba vette, falhoz rögzítette, összeszerelte, felületét megsértette stb.

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.

A megrendelés lemondása

A Szolgáltató a megrendeléstől számított egy munkanapon belül a megrendelést lemondhatja a megrendelt termék készlethiánya, megszűnése esetén vagy, ha a Megrendelő a megadott elérhetőségeken nem elérhető.

A Megrendelő a megrendeléstől számított 24 órán belül módosíthatja vagy lemondhatja rendelését. Ezt követően a megrendelés csak kivételes esetben, a Szolgáltatóval egyeztetve módosítható vagy mondható le. Egyedileg gyártott termék esetében a gyártás megkezdését követően a megrendeléstől nem lehet elállni.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatás

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a HB-Bútoripari Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Jelentéktelen hiba miatt szavatossági igénynek nincs helye. Szavatossági igényt kizárólag centiméterben mérhető eltérés esetén lehet gyakorolni.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a HB-Bútoripari Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a HB-Bútoripari Kft. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás székhelyén érvényesítheti.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

a) szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),

b) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

c) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

d) elemi kár, természeti csapás okozta.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jogi nyilatkozat

A Megrendelő a termék megrendelése során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Megrendelő más nevében, más személy adataival vásárolja meg termékeit.

A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Facebook oldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, például a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0,-Ft-os vagy 1,-Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szolgáltatásnyújtást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándéktól.

Panaszügyintézés és jogérvényesítés

A Megrendelő a termékkel kapcsolatos kifogásait a Szolgáltató felé az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő szóban vagy írásban:

E-mail: studio@asztalosportal.hu

Telefon: +36 20 447 739

Levelezési cím: 4220 Hajdúböszörmény, Ipartelep utca 24.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig köteles megőrizni.

Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

  • Fogyasztóvédelmi hatóság: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: www.kormanyhivatal.hu
  • Bírósági eljárás: A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.
  • Békéltető Testület: A fogyasztói panasz elutasítása esetén, a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítvány,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: www.bekeltetes.hu

Az egyes regionális Békéltető Testületek elérhetőségei:

  • Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Régió: Baranya, Somogy, Tolna

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: +36-72/507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Régió: Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám: 46/501-091, 46/501-871

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu  vagy www.bokik.hu/bekelteto-tesulet

  • Budapesti Békéltető Testület

Régió: Budapest

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszám: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

  • Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36-62/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

  • Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Régió: Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

  • Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Régió: Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

  • Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Régió: Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710, 06-52-500-745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

  • Pest Megyei Békéltető Testület

Régió: Pest vármegye

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszám: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon keresztül a fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáját ezen keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató és a Megrendelő közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó.

Jelen ÁSZF elektronikus formában és kizárólag magyar nyelven kerül megkötésre. Az így létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek és nem kerül iktatásra.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni, melynek esetleges jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.

A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Jelen ÁSZF-et a Szolgáltató indoklás nélkül bármikor egyoldalúan módosíthatja.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az irányadó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

A termék megrendelésével a Megrendelő elfogadja az ÁSZF tartalmát.

2024. december 17.